martes, 7 de octubre de 2008

La seva imatge a la ciutat (La Ciutat de Sylvia)

Qui no ha tornat a passar pels carrers, amb l’esperança de trobar-se amb ella, només perquè un dia va ser així? Qui no ha associat un parc o un cafè a una imatge? Tots tenim racons de la nostra ciutat, com més íntims, més propers. Racons on ens vam enamorar, on vam fer el primer petó o la primera abraçada. Racons i carrers que porten la seva mirada impresa. Una imatge que podria ser la de qualsevol dona. Racons que porten un nom de dona escrit. Anades i vingudes entre desconeguts, en dansa amb els records i les emocions.

Saps que qualsevol podria ser ella. Que hi ha moltes “elles”. Tan fa un nom o un altre. Totes podrien ser la meva “Natàlia”, o la meva “Irene”, o allò que la meva afecció decidís. Enamorar-se d’una imatge, d’un estereotip, d’un record, d’una representació, d’un ideal al que perseguim sense saber exactament a on ens porta ni si és el que realment busquem.

Podria encetar un nou desig amb cadascuna de les noies que apareixen a la meva ciutat. Qualsevol d’elles podria ser “ella”. Qualsevol Noia podria ser la meva noia, l’objecte pur de l’eros.

Tinc el desig solidificat als dits,
amnèsics dels teus relleus.
Torna per corrompre la meva pell,
per clivellar-la amb els teus ulls
abans de què la bellesa ens negui.
Protegeix-me de la feredat
de saber-me en soledat
cada vegada que el temps
corromp els nostres lligams.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

“¿Adónde te escondiste,
amado, y me dejaste con gemido?”
San Juan de la Cruz

Anónimo dijo...

¿Cuál es el significado de una mirada? Es evidente que no podemos dar una respuesta unívoca a esta pregunta. El ser humano mira, las personas miramos, yo miro. Eso por circunscribirnos al ámbito humano. Mirar es un hecho vital, cultural, existencial, circunstancial. Carmen

Anónimo dijo...

Estic d'acord amb que totes les persones mirem, però es tracta d'una cosa molt més complexa... una mirada ho pot dir tot o no dir res, cada mirada és especial, no totes tenen el mateix efecte... hi ha mirades que enamoren, mirades que inciten al desig, mirades que causen simpatia, mirades que preferiries no haver-les vist mai... La mirada és l'ànima d'una persona, la mirada expressa molt més que mil paraules, per aquesta raó, una mirada pot enamorar... pot causar sentiments que fins aquell moment havien estat inerts... és per aquesta raó que l'amor a primera ullada existeix, és per aquest motiu que penso que una mirada pot perdurar per sempre en el teu cor i en el teu record...